Zachęceni listopadową wycieczką do Londynu, tegoroczną majówkę postanowiliśmy spędzić w kolejnej europejskiej stolicy – w Berlinie. Dojazd z Warszawy autostradą A-2 zajął nam ok. 6 godzin z przystankiem na drugie śniadanie( Mc Donald’s . musiał być zaliczony). Ok. godziny 13 byliśmy w Berlinie.

1. Nocleg

Długo zastanawialiśmy się, jaką opcję noclegu wybrać. Oczywiście miało być ładnie i niedrogo. Opcji było kilka, ale w końcu stanęło na wynajmie prywatnego apartamentu. I to był strzał w dziesiątkę. Mieszkanie znaleźliśmy przez firmę Mowitania (apt. 1295). Rezerwacja przebiegła szybko i sprawnie. Ponieważ w Berlinie byliśmy z naszymi przyjaciółmi, wybraliśmy apartament 8-osobowy.Mieszkanie składało się z 2 sypialni (2- i 4-osobowej), salonu z 2 rozkładanymi kanapami, kuchni i dużej łazienki.

Berlin

Apartament był świetnie położony, tuż przy stacji S-bahn Schoeneberg. W tym samym budynku właściciele wynajmowali jeszcze kilka innych apartamentów.

1. Transport

Po Berlinie poruszaliśmy się świetnie rozwiniętą komunikacją miejską. Po rozpatrzeniu różnych opcji najbardziej opłacał nam się zakup biletu dla małej grupy – do 5 osób bilet na cały dzień kosztował 16,70 euro.

Berlin

Gdybyście chcieli jeździć po Berlinie samochodem, należy pamiętać o zakupie wcześniej specjalnej plakietki ekologicznej. Od dnia 1 stycznia 2010 wjazd do strefy ochrony środowiska w Berlinie dozwolony jest zasadniczo tylko dla samochodów posiadających zieloną plakietkę.

1. Zwiedzanie Berlina

Dzień 1. Spacerek po Berlinie

W dzień naszego przyjazdu, ruszyliśmy na popołudniowe zwiedzanie Berlina.

Zrobiliśmy sobie bardzo długi spacer od Potsdamer Platz do Aleksanderplatz, mijając po drodze m.in. nowoczesne Sony Center, Bramę Brandenburską i Reichstag .

Berlin

Dzień 2 Tropical Islands pod Berlinem

Rano obudziła nas okropna ulewa i temperatura na zewnątrz 4 stopnie! Na szczęście tego dnia mieliśmy w planach odpoczynek w Tropikalnej Wyspie pod Berlinem.

Przed majówką długo zastanawialiśmy się, czy w ogóle tam jechać, gdyż na forach były bardzo różne opinie o tym miejscu. Postanowiliśmy jednak, że sami sprawdzimy, jak tam jest. Czy było warto? Z dziećmi -warto!

Tropikalna wyspa położona jest ok 60 km od Berlina. Hala, w której się znajduje, ma ogromne wymiary – 360 m długości, 210 m szerokości i 107 m wysokości.

Berlin Tropical Island

Tropikalna Wyspa to nie jest zwykły park wodny. Oprócz basenów i kilku zjeżdżalni jest plac zabaw, boisko, las tropikalny, w którym można zobaczyć np. flamingi i żółwie, szalona winda African Jungle Lift i wiele innych rozrywek. My spędziliśmy tam cały dzień i dzieciom jeszcze było mało.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Berlin Tropical islands

Berlin Tropocal Islands

Berlin Tropical Islands

Poniżej podam kilka praktycznych porad dotyczących pobytu.

– Warto kupić wcześniej bilety przez internet, gdyż do kas są duże kolejki. My skorzystaliśmy z promocji „Witajcie dzieciaki” – przy zakupie biletów dla 2 dorosłych i 1 dziecka – kolejne troje dzieci wchodzi za darmo.

– Można wnosić swoje jedzenie. Warto więc zabrać dla dzieci jakieś przekąski. Jeśli chodzi o bary, to wydaje mi się, że ceny są, jak na takie miejsce, dość przystępne, np. zestaw – kotlet + frytki + napój – 9,90 euro.

– W Tropikalnej Wyspie wcale nie jest tak ciepło. Szczególnie po wyjściu z wody. Radzę, aby dla dzieci wziąć jakąś bluzeczkę czy szlafrok. Dla siebie też warto zabrać choćby plażową sukienkę.

– Znalezienie wolnego leżaka graniczy z cudem (nam ok. godz. 15 się udało!), warto więc zabrać ze sobą koc, który można rozłożyć na piaszczystej plaży.

Dzień 3

Berlińskie ZOO

Muszę powiedzieć, że ZOO w Berlinie nie powaliło mnie na kolana, ale zachecam – z dziećmi zawsze warto. Niestety, nie kupiliśmy biletu do akwarium (decyzję trzeba podejmować przed wejściem do ZOO), a szkoda!

Kilka rzeczy zrobiło jednak na mnie duże wrażenie – pawilon zwierząt nocnych, foki i hipopotamy. No i oczywiście różne „dzikie kotki”.

Berlin ZOO

LOXX, czyli Berlin w miniaturze

LOXX to atrakcja mieszcząca się na ostatnim piętrze galerii handlowej Alex przy Alexanderplatz. Na pewno spodoba się tu małym i dużym chłopcom, choć muszę powiedzieć, że i dziewczynki też bawiły się tu nieźle.

Miniaturowe jeżdżące po szynach pociągi, samochody stające na czerwonym świetle , domy i ludzie, startujące i lądujące samoloty – widać, że to miejsce musieli stworzyć pasjonaci.

LOXX w Berlinie

Dla dzieci hitem była miniaturowa fabryka czekolady – z niespodzianką! A jaką? Przyjedźcie i zobaczcie!

Dzień 4 Powrót

Niestety, nadeszła niedziela i trzeba było wracać do domu. Opuszczałam Berlin z wielkim niedosytem. Szczególnie żałowałam, że nie udało nam się zwiedzić Wyspy Muzeów. Ale cóż, przynajmniej jest pretekst, żeby jeszcze tu wrócić!